Praktijkfolder huisartsenpraktijk van Kessel – Huisartsenpraktijk Van Kessel
Header afbeelding

Praktijkfolder huisartsenpraktijk van Kessel

Openingstijden

De praktijk is iedere werkdag geopend van 08.00 tot 17.00 uur. De assistente is telefonisch en via email te bereiken van 08.00 tot 17.00 uur. Op dinsdag is er avondspreekuur tot 21.30 uur.

Spoedgevallen

Bel voor levensbedreigende spoed altijd het landelijke spoednummer: 112.

Voor andere spoedgevallen belt u tijdens werkdagen (maandag t/m vrijdag van 08.00 – 17.00 uur) met de praktijk tel.nr: 030 – 6992050 (keuze 1).

De Huisartsenpost is op werkdagen na 17.00u, in het weekend en op feestdagen bereikbaar uitsluitend voor spoedeisende zaken.

Kijk voordat u met de huisartsenpost belt op www.moetiknaardedokter.nl of Thuisarts.nl. Dan krijgt u direct advies over de zorg die u nodig heeft. Bel alleen voor medische spoedgevallen met de huisartsenspoedpost. Het telefoonnummer  van de Huisartsenpost is 088-130 96 10.

Assistente

De assistente staat u als eerste te woord wanneer u met de praktijk belt. Ze maakt afspraken voor het spreekuur, de huisbezoeken en het terugbellen. Zij weet het antwoord op veel praktische vragen, bijvoorbeeld over verwijzingen en recepten.

Bij afwijkende uitslagen van bij urine, bloed en röntgen wordt u actief door de praktijk gebeld. Wij hanteren: Geen bericht is goed bericht.

Bij het maken van een afspraak zal de assistente vragen naar de reden van uw contact. Ze is daartoe opgeleid en doet dat om zo goed mogelijk een inschatting te maken van de aard en spoedeisendheid van uw klachten. De assistente is (net als de huisarts) verplicht om vertrouwelijk met uw informatie om te gaan.

U kunt de assistente ook rechtstreeks mailen via: assistente@huisartsvankessel.nl

Spreekuur

De spreekuren zijn op afspraak. Het spreekuur wordt gehouden op iedere werkdag. Als u een afspraak heeft is melden aan de balie niet nodig. Onze medewerker haalt u vanzelf uit de wachtkamer.

Avondspreekuur op dinsdagen van 18.00-21.30 uur

Wilt u een afspraak in de avonduren? Wij hebben voor u de oplossing!

Begin 2020 zijn we gestart met een avondspreekuur. Op dinsdagavonden tussen 18.00 en 21.30 uur kunt u een afspraak maken met de huisarts en / of assistente.

Huisarts mw. F. Ruiter is aanwezig voor (niet-spoedeisende) consulten en assistente Sacha, voor medische handelingen zoals o.a. het aanstippen van wratten, oren uitspuiten, het geven van injecties.

Uw afspraak kunt u voorafgaand zelf maken, online of telefonisch via de assistente elke werkdag tussen 8.00-17.00 uur. Op de dinsdagavond, zijn we telefonisch niet bereikbaar.

Huisbezoek

Wanneer het niet mogelijk is om zelf naar de praktijk te komen, dan kan de huisarts u ook thuis bezoeken. De assistente beoordeelt, eventueel samen met de huisarts, of een huisbezoek afgelegd wordt. Het huisbezoek is niet bedoeld voor mensen die geen tijd of geen vervoer hebben om naar het gewone spreekuur te komen.

Bel voor een huisbezoek liefst vóór 10.30 uur. Bij spoed wordt u direct geholpen.

Telefonisch spreekuur

Er is geen telefonisch spreekuur. Indien u graag gebeld wilt worden door de huisarts, kunt u dit aangeven bij de assistente.

Bloedprikken op de praktijk gaat op afspraak

Elke ochtend kunt u op de praktijk tussen 8.00-9.00 uur bloed laten prikken. U maakt hiervoor een afspraak via het Diakonessenhuis laboratorium op 088-250 65 34. U neemt op de gemaakte datum en tijd plaats in de wachtkamer. U wordt dan geroepen door een medewerker van het Laboratorium Diakonessenhuis. Buiten deze tijden kunt u ZONDER AFSPRAAK terecht in het ziekenhuis voor bloedprikken.

Hoe en wanneer ontvangt u de uitslag van een onderzoek?

Via de ‘link Van aanvraag tot uitslag’ krijgt u uitleg over het verdere verloop van aanvullende onderzoeken (bijv. bloedprikken, echo, röntgenfoto)

No show

Helaas komt het steeds vaker voor dat geplande afspraken bij de huisarts, praktijkondersteuner of doktersassistente niet worden nagekomen. In dien het U niet lukt om de geplande afspraak na te komen verzoeken wij u deze minimaal 24u van te voren af te zeggen. Wanneer U uw afspraak niet afzegt en niet nakomt, rekenen wij een wegblijftarief van €12,50 per niet nagekomen afspraak. U kunt deze rekening niet declareren bij uw ziektekostenverzekering.

Herhaalreceptenlijn

U kunt telefonisch uw recepten bestellen door te bellen met 030 – 6992050 (keuze 2). Wanneer u het recept vóór 11.00 uur heeft ingesproken, kunt u het recept de volgende werkdag ophalen bij uw apotheek. 

Huisartsenpost Zeist

Op werkdagen na 17.00u, in het weekend en op feestdagen belt u voor spoedeisende zaken met de Huisartsenpost: 088 – 130 96 10 

Openingstijden

De huisartsenpost is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 17.00 uur tot 08.00 uur de volgende ochtend. In het weekend en op feestdagen is de huisartsenpost 24 uur lang geopend. De huisartsenpost is alleen te bezoeken na telefonische afspraak.

Houdt u bij het maken van een afspraak uw verzekeringsgegevens (uw zorgpas) bij de hand, alsmede de naam van uw huisarts en eventuele medicatie die u gebruikt.

Adres huisartsenpost

Diakonessenhuis Zeist
Professor Lorentzlaan 76
3707 HL Zeist

Kosten

Er gelden de volgende tarieven:
– Alleen telefonisch consult: € 25,00
– Consult op de huisartsenpost: € 90,87
– Visite aan huis door de dienstdoende huisarts van de huisartsenpost: € 136,30

Vakanties & waarneemgroep

De praktijk blijft gedurende het gehele jaar open, mocht het zich een keer voordoen dat we toch gesloten zijn, kunt u voor dringende zaken waarneemgroep 2 raadplegen:

– huisarts Van den Berg en Koelma  Kroostweg 43  tel. 030-6918632
– huisarts Van der Heijden                 Kroostweg 43  tel. 030-6914277

Reisvaccinaties

Huisarts J.C. Korver een een aantal van de assistentes zijn volledig gecertificeerd voor het geven van reisadviezen.  Via www.reisprik.nl kunt u ons selecteren en wij zullen dan een advies uitbrengen.

Klachten-procedure

De praktijk beschikt over een klachten-procedure.

Het kan voorkomen dat u ontevreden bent over ons en/of onze dienstverlening. Wij hopen dat u dat met ons zult bespreken zodat wij een oplossing kunnen zoeken of verbeteringen kunnen aanbrengen. U kunt hiervoor een afspraak maken en uw klacht aan ons voorleggen. Ook kunt u op deze website een klachtenformulier invullen (zie: Online regelen > Klachtenformulier).