Header afbeelding

Klachtenregeling

Een klacht? Bespreek uw onvrede met uw huisarts

Het kan voorkomen dat u ontevreden bent over ons en/of onze dienstverlening. Wij hopen dat u dat met ons zult bespreken zodat wij een oplossing kunnen zoeken of verbeteringen kunnen aanbrengen.

U kunt een afspraak maken en uw klacht aan ons voorleggen. Ook kunt u schriftelijk een klacht bespreekbaar maken door direct ons onderstaande klachtenformulier in te vullen. Wij zullen dan zo snel mogelijk reageren.

 

Is het invullen van het klachtenformulier lastig voor u of komt u er mondeling met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt hiervoor het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE. De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer 088 0229190.

Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is.

Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie kunt u  vinden op www.skge.nl.